Den digitale kanal vokser eksponentielt

Jysk Firmatøj udvikler forretningen med MED24-koncept

Digital manager Katrine Haugaard og direktør Viggo Krath flankerer Jysk Firmatøjs eksponentielt voksende webbutik.

Mandag den 8. marts 2021

Skrevet af journalist Claus Dindler for Erhverv Hjørring/Hjørring ErhvervsCenter

Da Nils Træholt og Kristian Brinckmann, der står bag succes-virksomheden MED24 i Løkken, sidste år købte sig ind med en 50 pct. ejerandel i Jysk Firmatøj i Hjørring, var det intentionen, og de med deres erfaring med udvikling af nethandel skulle bidrage til en digital udvikling af Jysk Firmatøj.

Den udvikling er godt i gang.

”Vores nye webshop vokser eksponentielt med nærmest en fordobling af salget fra måned til måned. For eksempel lå vi i februar på index 215 i forhold til januar”, fortæller direktør Viggo Krath, der fortsat ejer 50 pct. af virksomheden og er administrerende direktør.

Succesen på nettet luner i en tid, hvor virksomheden er hårdt ramt af nedlukninger hos specielt kunder i det offentlige.

Men det har været et stort arbejde at få butikken på jyf.dk op at stå.

”Fra august fik vi to mand ind til at lægge hele varelagret ind. I oktober blev Katrine Haugaard ansat som digital manager, og derefter kunne vi åbne webbutikken som endnu en salgskanal for vores produkter,” forklarer Viggo Krath.

Han forventer, at mere og mere af Jysk Firmatøjs omsætning vil foregå via nettet. Ikke mindst fordi Jysk Firmatøj kan trække på MED24’s erfaringer med aktiv digital markedsføring.

Dels handler det om, at indholdet på i webbutikken skal præsenteres på en måde, så det opnår maksimal synlighed, når kunder søger på nettet.

Dels skal tilstedeværelsen på nettet understøttes af en aktiv markedsføring. Det kan være via tilbud med fordelagtige priser, men det kan også være information om nyheder og særlige kvaliteter ved produkterne – bæredygtighed for eksempel.

Til det formål bruger Jysk Firmatøj Facebook og video-indslag til at understøtte webbutikken.

Jysk Firmatøj arbejder desuden målrettet på at oprette et mailkartotek med kunder.

”Hos MED24 har de kontaktinfo på mange, mange tusind potentielle kunder opsamlet gennem en årrække. Det samme er vi gået i gang med, så vi får mulighed for direkte kontakt via nyhedsmails,” siger Viggo Krath.

Samarbejdet med de to nye medejere har været en stor succes, fastslår Viggo Krath.

”Uden MED24’s erfaringer ville det have taget os flere års hårdt arbejde at opnå de resultater, som vi nu har nået på få måneder. Uden garanti for at det ville lykkes.

Og så har det jo heller ikke skadet, at vi har spillet rigtig godt sammen i et både kreativt og jordnært samarbejde.”

Del denne artikel